Stage Madrid - Uitstapje Toledo, grote projecten.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Stage Madrid - Uitstapje Toledo, grote projecten.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Stage Madrid - Uitstapje Toledo, grote projecten..

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

22 September 2016 | Spanje, Madrid

Het is alweer tijd voor mijn volgende update vanuit het zonnige maar iets minder warme Madrid.

Afgelopen weekend ben ik met drie Erasmusvrienden naar Toledo geweest. Wat was dat mooi! Helaas moesten we daar wel vroeg voor vertrekken. We hadden met zijn vieren afgesproken om, om half 10 de bus te nemen vanuit Madrid, dat was namelijk met onze ov-kaart helemaal gratis. Nadeel was dat ik daarvoor wel om 7 uur mijn bed uit moest.... Op een zondag!
Gelukkig kreeg ik het voor mekaar om op tijd te zijn, overigens wel met een bak koffie, want die kan op zo´n ochtend natuurlijk niet ontbreken.

De reis naar Toledo duurde ongeveer 50 minuten. In die tijd heb ik gelukkig wat bij kunnen slapen, want dat had ik hard nodig, en je moet toch wat in die tijd. :P

Toen we in Toledo aankwamen moesten we natuurlijk weer een pokke-eind lopen voordat we in het centrum aankwamen, maar dat was zeker de moeite waard. We kwamen eerst langs de burcht aflopen, dat was erg indrukkwekkend, en vanaf de burcht had je een prachtig uitzicht over de rest van Toledo en het omliggende land. Daarna zijn we verdergelopen richting het centrum van de stad. Wat me opviel was dat er een heleboel winkeltjes waren waar je onder andere messen, sieraden en zelfs zwaarden kon kopen. Ik zag op een gegeven moment een zwaard uit Lord of the Rings, en dacht even bij mezelf, zal ik dan toch.... Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want tsja, hoe sleep je zo´n gigantisch zwaard door de douane.

Toen mijn vrienden me eindelijk voor de etalageruit weg hadden weten te sleuren, bezochten we daarna de kathedraal van Toledo. erg indrukwekkend maar je mocht er helaas maar een klein stukje van bezichtigen, behoud van cultureel erfgoed I guess. Daarna zijn we een stukje naar beneden gelopen (Toledo is gebouwd op een heuvel, erg fijn:/), en daar kwamen we een synagoge tegen uit 1100, die moest natuurlijk ook even bezichtigd worden, ook heel erg mooi en deed zeker niet onder voor de kathedraal.

Toen was het toch eigenlijk wel tijd voor de lunch, en wat eet je tijdens een spaanse lunch, juist, warm.

Na lekker gegeten te hebben, bezochten we nog een moskee, en toen vonden mijn vrienden het nodig om een andere burcht aan de andere kant van de rivier te bezoeken, maar om daar te komen moest je eerst een heel eind een berg op, en liet ik daar nu net even helemaal geen zin in hebben. Uiteindelijk dus toch maar gedaan, en het was uiteindelijk wel de moeite waard.

Rond een uur of 5 besloten we toch maar naar huis te gaan, want voordat je eindelijk weer terug in Madrid bent....

Ik moest me toen ook nog erg haasten, want ik had diezelfde avond afgesproken om samen met een vriendin in een bar voetbal te gaan kijken, want voor de verandering speelde Real Madrid deze keer niet thuis, en tsja je moet toch wat:P

Na die intens vermoeiende zondag volgde een intens vermoeiende week. Natuurlijk krijg je in het begin van de week een hele berg vertalingen, die je aan het einde van de week ook weer af moet hebben. De moeilijkste vertaling was toch de vertaling over de statuten van een bedrijf van wel 22 pagina´s! o__o Of ik die even in twee dagen wilde vertalen. Natuurlijk doe je dat maar het leverde wel een hoop stress op.

Gelukkig heb je nog altijd die ene afleiding die voetbal heet, dus bevond ik me woensdagavond samen met een vriendin weer in het stadion van Real Madrid, hoe kan het ook anders. Die wedstrijd heeft me gelukkig voldoende kracht gegeven om de week te voltooien. Op naar het weekend (bijna), er staat nog niks gepland maar ik ben ervan overtuigd dat mijn weekend weer volgepland gaat worden met intens leuke dingen.

Hasta luego (Tot later, dat schijnt hier een erg gangbare uitdrukking te zijn en wordt te allen tijde toegepast, zelfs als je ´tot morgen´ bedoeld)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: