Prácticas en Madrid - Rustig weekje en Segovia - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Prácticas en Madrid - Rustig weekje en Segovia - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Prácticas en Madrid - Rustig weekje en Segovia

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

03 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

¡Hola a todos! Tijd voor weer n kleine update uit het prachtige Madrid.
Afgelopen week was misschien wel een van de meest rustige weken die ik tot nu toe heb gehad. Ik denk dat je alle vertalingen die ik deze week heb gedaan op een hand kunt tellen. Maarja wat doe je al die tijd die overblijft? Nou ja, ik heb in de tijd dat ik niks te doen had zo goed als driekwart van mijn stageverslag geschreven, het nieuws bijgehouden, mijn blog geschreven, je kent t wel....:P Het grootste project dat ik tot nu toe heb gekregen kwam natuurlijk.... juist. op vrijdag. Gelukkig hoefde dat niet voordat ik wegging af te zijn aangezien het een project was van een van de projectmanagers. Ik moest hierbij de vertaling in Trados verbeteren die met de instructies die in een worddocument meegestuurd waren. Dat slokte dus de rest van mijn vrijdagmiddag op. Gelukkig ging de tijd zo wel een stuk sneller dan de rest van de week. Na het werk had ik met twee mede stagiares afgesproken om wat te gaan drinken bij een Cervecería. Heerlijk om dat na je werk even te kunnen doen. We konden het niet al te laat maken omdat Martyna en ik, en haar huisgenoten een uitstapje naar Segovia haden gepland de volgende dag.

Die bewuste zaterdag kon ik er al weer heerlijk vroeg uit, om half 9 welgeteld. Wie komt er op een zaterdag voor 11 uur zijn nest uit? o__o Anyways, we moesten om kwart over 10 de bus nemen vanaf Moncloa, en we hadden afgesproken daar allemaal te verzamelen. Voor de verandering was ik een keer op tijd!:P De busreis naar Segovia duurde ongeveer anderhalf uur, perfect om wat slaap in te halen. In Segovia aangekomen volgden we de rest van de toeristen richting het centrum, en daar zagen we meteen de grootse toeristenattractie van Segovia, namelijk het Aquaduct. Wat imposant was dat! We vervolgden daarna de weg naar boven, naar de plaza Mayor van Segovia, waar zich ook de Katedraal van Segovia bevond. Ik vond de Katedraal van Madrid al mooi, mar de Katedraal van Segovia was zo mogelijk nog imposanter. We wilden in eerste instantie naar binnen gaan, maar daar hebben we uiteindelijk toch maar vanaf gezien omdat het ons te veel geld kostten. We zijn daarna een weg naar beneden gevolgd, en kwamen uiteindelijk uit bij het kasteel van Segovia, dat het Alcázar van Segovia wordt genoemd. Ik heb zo mogelijk altijd een voorliefde gehad voor kastelen, de Middeleeuwen enzovoorts, en dit was geen uitzondering. Met zijn torens en brug leek het net een kasteel uit een van de vele Disney films. Helaas zijn we ook daar niet naar binnen gegaan omdat ook dat teveel geld kostte. In platas daarvan besloten we om een wandeling te maken langs de oude stadsmuren van Segovia.

Tijdens de wandeling raakte ik aan de praat met een van de meiden met wie we dit uitstapje maakte. Ze heet Natalia en komt uit Polen. Toen we met elkaar in gesprek zaten kwamen we erachter dat we eigenlijk heel veel gemeen hadden, zoals haar voorliefde voor koffie. Opeens kwamen we op het gesprek reizen, en toen zei ik dat het nummer een land om te bezoeken voor mij Nieuw-Zeeland is, omdat ik een voorliefde heb voor de films van Lord of the Rings. Ze keek me aan en zei: omg ik ook! Dus toen hebben we eigenlijk de rest van de wandeling gepraat over de Lord of the Rings-films, de boeken, eigenlijk alles. Heerlijk om eindelijk met iemand daarover te kunnen praten. We waren eigenlijk zo verwikkeld in ons gesprek dat we er pas laat achterkwamen dat we ons weer in het centrum bevonden. Een aantal meiden hadden honger, dus wat doe je dan als je honger hebt? Juist, naar de Burger King. Omdat ik al een stevig ontbijt achter mn kiezen had, liet ik hun die Burger King halen en wachtte ik totdat ik mijn biertje kon gaan halen. Nadat iedereen had gegeten gingen we naar een Cervecería waar we twee emmertjes met bier bestelden en konden gaan genieten van het uitzicht vanaf ons terras, namelijk het aquaduct van Segovia. Het was toen inmiddels 5 uur en het was toch wel weer tijd om de bus terug naar Madrid te nemen, aangezien die er een half uur over deed. Het was een heerlijke dag en ik heb zeker genoten, alleen jammer dat alle meiden met wie ik op stap was Pools waren, en dus eigenlijk het merendeel van de tijd in het Pools aan het praten waren, ondanks verwoede pogingen van Martyna om hen Engels te laten praten. Ach, ik vertelde hen dat het mij niet uitmaakte zolang het niet over mij ging, en ik heb alsnog wel een leuke dag met hen gehad.

De rest van mijn weekend was vrij uneventful, behalve dan de nodige voetbalwedstrijd op zondagmiddag. Real Madrid speelde tegen SD Éibar, en ik hoopte dat het een goede wedstrijd zou worden, maar dat bleek niet zo te zijn. Integendeel, ik heb de rest van de wedstrijd zitten lijden, ja met een lange ´ij´ dus. Wat een vreselijke wedstrijd was dat. We speelden gelijk, maar het voelde alsof we hadden verloren. Hoe krijg je het als team voor elkaar om 4 opeenvolgende wedstrijden gelijk te spelen. Gelukkig verloor Barcelona zijn wedstrijd ook dus dat was een schrale troost. Un moet ik nog gaan bedenken wat ik de aankomende twee weken moet gaan doen zonder clubvoetbal.... oh the torture.

Dat was het weer voor deze week, volgende week horen jullie het of ik het overleeft heb of niet;)

  • 03 Oktober 2016 - 13:19

    Renske:

    Gaat wel goed komen hoor sisie haha. Veel succes deze week cant wait to read more. Je bent goed bezig love u xxx sis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6995

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: