Eindelijk weer s tijd... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Eindelijk weer s tijd... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer s tijd...

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

31 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Zo, na een drukke en vermoeiende week, en een even druk weekend eindelijk weer s tijd om wat te kunnen schrijven.

Afgelopen week had ik eindelijk weer s wat werk wat natuurlijk nooit mis is want zo gaat de tijd ook een stuk sneller. Ben wel mezelf weer behoorlijk tegengekomen. Het probleem is met een vertaling, maakt niet uit in welke talencombinatie, ik blijf er overheen gaan om te kijken of ik nog iets kan verbeteren, terwijl het negen van de tien keer ook gewoon goed is. Maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen om een vertaling in te leveren die niet naar behoren is, als het in mijn ogen niet perfect is kan ik het niet inleveren. Nadeel is dat er aan die vertalingen wel een deadline zit en ik ze op een gegeven moment wel gewoon moet inleveren, perfect of niet. Afgelopen vrijdag ook weer een verstandje miscommunicatie gehad. Mij werd gevraagd of ik een tekst wilde reviseren, vanuit het Spaans naar het Nederlands, althans dat dacht ik. Bleek dat ik na mijn pauze naar kantoor moest komen om een mailtje te schrijven naar een Nederlandse cliënt, in het nederlands natuurlijk. Nou ik zweette peentjes hoor, dat kan ik je wel alvast vertellen. Het probleem is dat je on the spot iets moet ´vertalen´ eigelijk, en met mijn perfectionisme is dat zo goed als onmogelijk.

Afijn, ik heb natuurlijk ook nog andere dingen gedaan dan gewerkt, gelukkig maar. Het zal je verbazen maar ik ben vorige week zondag voor het eerst sinds ik hier ben niet naar een wedstrijd van Real Madrid geweest, i know right? Klinkt ongeloofwaardig maar waar. Kwam omdat ik eigenlijk al n beetje krap bij kas zit door de vele bezoekjes aan het stadion, maar ik kon het me dit keer niet veroorloven. Dat betekent niet dat ik aankomend weekend ook aan me voorbij laat gaan :P Ook was het die dag enorm slecht weer en ik had geen zin om in de zeikende regen s´avonds in het stadion te zitten. Ben toch Nederlandse he? :P In plaats daarvan ben ik natuurlijk weer met Christine naar de pub geweest om daar de wedstrijd te kijken. Ik denk dat dit een gewoonte wordt.... Als we niet in het stadion zitten dan zitten we wel in de pub en vice versa:P in de pub kunnen we iig gewoon bier drinken, want dat schenken ze helaas niet in het stadion. Veiligheid enzo....

Het zal jullie verbazen maar afgelopen zondag ben ik wezen hiken met een aantal vrienden van mij.... Ik weet dat t niet heel erg geloofwaardig klinkt omdat ik niet de meest sportieve persoon op aarde ben, maar toch heb ik het gedaan. Vooral omdat ik ook gewoon s n keer de stad uit moet. Maar ik kan je vertellen dat het heerlijk was om even in de natuur te zijn. We zijn met zn allen naar het plaatsje Manzanares el Real geweest, dat ligt op ongeveer een uur rijden met de bus vanaf Madrid. Ik dacht dat het die dag niet zo warm zou worden, want tsja eind oktober, maar het was gewoon 25 graden o__o
We zijn vanuit het dorp naar een rivier gelopen en hebben daar toen gelunched op een plateau te midden van een rivier, heerlijk verfrissend was dat. Helaas moest ik weer op tijd terug zijn in Madrid, want ons nieuwe huisgenootje zou dan bij ons intrekken, en we hadden een etentje georganiseerd voor haar om haar te verwelkomen. Mijn huisgenoot had paella gemaakt en natuurlijk kon de wijn daarbij ook niet ontbreken. Maar door mijn weinige uurtjes slaap (tv-shows zitten kijken tot s´ochtends vroeg) en t hiken steeg de alcohol drie keer sneller naar mijn hoofd dan normaal. En na een gin-tonic en een shotje van een of andere Tsjechische likeur voelde ik m al helemaal goed hangen. Ook al was het gezellig heb ik toch maar voor mn eigen welzijn op tijd mijn bed opgezocht, en het was de eerste avond dat ik behoorlijk goed had geslapen. Wel met behoorlijke koppijn maar dat ter zijde.

Fijne bijkomstigheid deze week.... morgen een dagje vrij vanwege Allerheiligen, in Spanje wordt het ´Día de Todos los Santos´ genoemd. Ben behoorlijk toe aan een extra dagje vrij. Ben niet van plan om heel veel te gaan doen, want ik heb echt wat bij te slapen.

Dat was het dan weer voor deze keer, hasta la próxima

Besos,

Femke

  • 31 Oktober 2016 - 13:27

    Guus Koenraads:

    Lieve Femke, geniet morgen van jou vrije dag op de feestdag Allerheiligen. Op deze dag ben ik geboren. Heel de periode op de lagere school (basis school) en een deel van mijn verblijf op de middelbare school was ik op mijn verjaardag vrij omdat het toen in Nederland ook een katholieke feestdag was. Ik wens jou een mooie tijd toe in Madrid en geniet ook van de kunst en cultuur. Een dikke kus van Guus.

  • 01 November 2016 - 22:15

    Renske Weel :

    Hey femmie
    super om te horen dat je wel echt super erg je best doet om de vertalingen perfect te krijgen en tja iedereen is perfectionistisch. ik vind het super fijn om te horen dat je het mega naar je zin hebt. Hoor snel wel weer wat van je en ik vind het geweldig om al je verslagen te lezen ookal duurt het bij mij een half uur haha.
    ik miss je en zie je snel weer xxx
    kiss from your sissie
    (In het engels want spaans kan ik niet zo goed haha)
    Xxx

  • 01 November 2016 - 22:36

    Oma:

    Hoi lieve kleindochter.

    Je gaat me toch niet vertellen dat de Nederlandse taal je problemen gaat opleveren?
    Een mailtje schrijven in het Nederlands moet je, hoop ik, toch wel kunnen.
    Anders kun je straks niet eens meer met de mensen ( lees: lieve vrienden en familie) praten en
    zijn wij met z'n allen verplicht om Spaans te gaan leren..........ik krijg het er nu al spaans benauwd van.
    hahahahahaha

    En een beetje warmte van de zon opsturen naar hier mag je ook wel doen. Alhoewel we niet te klagen hebben tot nu toe. Begin november en de temperatuur is nog nauwelijks , overdag dan, onder nul geweest.

    Ik heb gisteren en vandaag zo'n 46 ! lapjes stof geknipt voor het 5 dec. kado bij mama op school.
    Ze heeft er 120 nodig dus kunnen we nog even onze schaar gebruiken.

    Weet je al waar ik vorige week ben geweest?? Zo niet, dan komt dat nog wel.

    Voor nu lieve groetjes en lieve knuffels.

    Oma

  • 01 November 2016 - 22:37

    Oma:

    Onder nul moet worden: onder 15 graden.
    Zal de leeftijd wel zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7013

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: