What is happening in this world? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu What is happening in this world? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

What is happening in this world?

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

10 November 2016 | Spanje, Madrid

Er is niet heel veel gebeurd sinds mijn nogal depressieve bericht afgelopen week. Ik zat nogal in een dip en wist niet hoe ik daar uit moest komen. En het ging eigenlijk maar om een ding: Ik moest mijn baas iets vragen. En datgene leverde mij zoveel stress op dat ik eigenlijk niet wist hoe ik daar mee om moest gaan en in een neerwaardse spiraal belande. Maar geloof het of niet, maar ik heb het eindelijk gedaan, en ik voel me eerlijk gezegd zoveel beter. Ik weet niet waarom ik daar zolang op heb zitten wachten, want het is voor mij alleen maar slechter als ik het zolang uitstel. En om het maar even zo te zeggen, zo erg was het niet.

Erger is wat er zich nu in de wereld afspeelt. Niemand zag het aankomen, niemand verwachtte het, niemand dacht ook maar een moment dat het zou gebeuren, en toch is het gebeurd. Trump wordt de nieuwe president van de Verenigde Staten. Ookal ben ik Europese, ik kan er maar niet over uit dat die vreselijke vent (en dan ben ik nog aardig) de president wordt van een van de machtigste landen in de wereld. En ja, om eerlijk te zijn was Hillary Clinton ook geen goede optie, maar alles is beter dan een sexistische, racistische, masocistische man die over 0,0% politieke ervaring beschikt, die elke mogelijke minderheid in Amerika, en om het even in de rest van de wereld, minacht. Hoe kan zo´n land als de VS, een van de machtigste economiëen van de 21ste eeuw, denken dat zo´n man geschikt is om het land te leiden? Ik houd mijn hart vast. En met mij vele anderen.

Het zou zomaar kunnen dat als Amerika beste vrienden wordt met Rusland, we ons in een zelfde situatie bevinden dan 60 jaar geleden, denk, Koude Oorlog. Mijn beste vriendin, zoals velen van jullie weten, is half-Amerikaanse, en woont nu samen met haar moeder in de Verenigde Staten, en stemden beide op Clinton. Toen ze hoorden van het nieuws, het nieuws dat Trump de verkiezingen had gewonnen, waren ze er beide kapot van. Meer ook omdat Trump in staat is om alles wat Obama in de afgelopen acht jaar heeft opgebouwd, te vernietigen. Clinton wilde dit juist allemaal behouden. Ik ben geen expert wat betreft politiek, maar het gaat me wel aan het hart, want dit heeft niet alleen gevolgen voor de VS, maar ook voor de rest van de wereld. En ik denk niet dat het hem gaat lukken om ´Amerika weer groot te maken´, hij gaat het land alleen maar verder de afgrond in helpen.

Ik hoop ten zeerste dat diegenen die niet hebben gestemd, diegenen die op een andere partij hadden gestemd omdat ze zowel tegen Clinton als Trump waren, beseffen wat ze nu hebben gedaan. Want die aantal stemmen hadden zomaar het verschil kunnen maken. En nu moeten ze kunnen leven met hun keuze, en met zichzelf. Dit was niet het soort verkiezing waar je zomaar op een derde partij kon stemmen, puur uit protest, dit betreft de toekomst van iedereen, van alle Amerikanen, van de rest van de wereld. Ik hoop dat ze zich nu realiseren, dat diegene die het land de afgelopen acht jaar heeft geregeert, misschien wel de beste president was die ze tot nu toe hebben gekend.

Pff ik snap niet dat dit me zo aan het hart gaat, want ik heb er eigenlijk geen invloed op gehad, ik ben Europese, geen Amerikaanse, ik had niet eens kunnen stemmen al had ik dat gewild. Maar zoals ik zei, het heeft gevolgen voor iedereen, niet alleen voor de inwoners van Amerika. En ik hoop dat men dat gaat beseffen voor het te laat is.

Maar nu wat vrolijker nieuws.... Ons mam komt vandaag naar Madrid! Ik kan niet omschrijven hoe blij me dat maakt. Ik bedoel er is Skype, email, Whats App, maar dat is niet hetzelfde, en ik ben blij dat ik een aantal dagen met haar kan doorbrengen, want ik heb het hard nodig. Daarom zullen jullie in de aankomende paar dagen niet veel van mij horen, en zal ik pas iets gaan schrijven wanneer ik weer tijd daarvoor heb, dus na mijn minivakantie met mijn moeder.

¡Hasta Luego!

Besos

  • 10 November 2016 - 23:23

    Oma:

    Femke, ga lekker genieten samen, van elkaar, het mooie weer, lekker boerenkool eten, op een terrasje zitten, wandelen en alles wat je met een moeder kunt bedenken.
    Ik hoop je met de kerst te zien en knuffelen.

    Volgende keer iets korter in de stress zitten levert sneller rust op.
    Pfff alweer wat nieuws geleerd.... hahaha

    Knuffel , Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: