Weekje met ons mam - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Weekje met ons mam - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Weekje met ons mam

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

17 November 2016 | Spanje, Madrid

Zo, het is al weer even geleden dat ik iets geschreven heb, maar nu ons mam weer veilig terug in Nederland is kan ik gaan vertellen over de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.

Vorige week donderdag kwam ons mam eindelijk naar Madrid; het weerzien was heerlijk maar ook zeer emotioneel. Had haar toch iets meer gemist dan dat ik dacht. Na haar van het vliegveld gehaald te hebben afgelopen donderdag zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we gekookt, met de middelen die we hadden, want zoveel had ik niet in huis, dus tsja dan toch maar weer pasta met pesto he:P

Vrijdag hebben we maar even een rondje centrum gedaan. Ze was hier al eerder geweest maar het kan geen kwaad het nog een keer allemaal gezien te hebben. We hebben ontbeten met ´Chocolate con Churros´(jawel) bij Chocolatería San Gines, want daar moet je toch eigenlijk wel een keer geweest zijn als je in Madrid bent. Daarna hebben we een rondje gelopen door het centrum en de highlights van de stad bezichtigd, zoals het Koninklijk Paleis, de kathedraal, Templo de Debod, noem maar op. We hebben gelunched bij (jawel) ´100 Montaditos´, niet echt n kwalitatief hoogstandje wat betreft eten, maar ook daar moet je een keer geweest zijn. We zijn toen wel op tijd richting huis gegaan want er moest natuurlijk ook eten gehaald worden, want als arme student.......
S´avonds zijn we uit gaan eten bij een van mijn nieuwe favo restauranten, La Mordida (thanks Jasmijn) en hebben we daar genoten van een heerlijk avondmaal van oma´s centjes (dank je wel oma).

Zaterdag zijn we naar Toledo geweest, ik was er al een keer eerder geweest, maar ons mam niet, en aangezien ze wel iemand is die van oude steden en kleine knusse winkeltjes houdt..... We hadden er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat we niet de enige waren die naar Toledo gingen, en dus moesten we een bus later pakken dan gepland, want blijkbaar wilde zo´n beetje alle toeristen in Madrid die dag naar Toledo. In Toledo hebben we eerst maar eens genoten van een kop koffie en een stuk taart, want tsja na die lange busreis krijg je toch wel honger. Daarna hebben we lekker door het centrum gewandeld en hebben we de cathedraal bezichtigd, wel maar een klein gedeelte want als je de rest wilde zien moest je 10 euro per persoon neertellen, en laat maar zitten:P Vervolgens hebben we op een plek met prachtig uitzicht genoten van onze eigen meegebrachte lunch (Nederlandse zuinigheid enzo) en zijn we daarna richting het klooster gewandeld. Het klooster had ik tijdens mijn vorige bezoek aan Toledo niet kunnen bezichtigen, dus dat was een welkome verassing. We zijn toen naar (een van de) synagoges geweest, die toevallig gratis was als je er na twee uur kwam, lucky us. Toen hebben we toch maar de tocht naar boven gewaagd om het Alcázar te bezichtigen, wat toch wel een hele klim was voor onze al vermoeide benen. Daarna hebben we toch maar besloten om terug te lopen naar het busstation, aangezien het toch wel weer even duurde voordat we weer terug in Madrid waren.
Die dag hadden we ook gekookt voor mijn huisgenoot, echt hollands wintervoer, jawel, boerenkool met worst. Ik bedoel de Spaanse keuken is fantastisch en het eten is heerlijk maar zo zie je toch maar weer dat je die simpele Nederlandse gerechten van thuis toch eigenlijk ook wel mist. Gelukkig vond mijn huisgenoot het ook lekker, ookal had hij het nog nooit gegeten. Naast die boerenkool met worst had ons mam ook wat ander lekkers meegenomen vanuit Nederland, zoals een chocoladeletter, andere chocolaatjes en natuurlijk, niet te missen, pepernoten. Normaal vind ik het schijtirritant als de pepernoten te vroeg in de winkel liggen, maar aangezien ze die dingen hier niet hebben, kan ik ze des te meer waarderen.

Zondag was het heerlijk weer en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. We zijn richting het Parque del Retiro gegaan en hebben daar een wandeling gemaakt door het gehele park, na natuurlijk eerst genoten te hebben van een kop koffie, want ik moet natuurlijk eerst koffie hebben alvorens te beginnen met mijn dag. We hebben toen ook door een gedeelte van het park gewandeld waar ik nog niet was geweest, dus dat was een welkome verassing. We kwamen een rozentuin tegen, en ookal ben ik normaal niet zo van de tuinen kon ik dit wel waarderen. Het was heerlijk om daar tussen al die geurende bloemen te wandelen en te genieten van het mooie weer. De rest van de dag hebben we eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan, het was immers zondag dus rustig aan...:P Wel heb ik ons mam even de Primark hier laten zien, want die is hier gigantisch, denk winkelcentrum maar dan alleen maar Primark.

Maandag was de laatste volle dag dat ze hier was, dus daar moesten we eigenlijk wel dankbaar gebruik van maken. We zijn toen richting het winkelcentrum van Príncipe Pio gegaan om daar even een poging te doen om te shoppen. Ik zeg poging want in feite hebben we daar niks gekocht. En wat doe je dan... juist, een kopje koffie drinken. We hebben daarna nog door het park achter het Koninklijk Paleis gewandeld alvorens richting het centrum te wandelen om daar nog even de winkeltjes te bezichtigen. We wilden die dag eigenlijk ook het Koninklijk Paleis van binnen bezichtigen, maar ik had me vergist in de tijd, het was niet gratis van 18-20, maar van 16-18, en toen we daar achter kwamen was het te laat om daar nog naar binnen te gaan. Jammer, maar dan hebben we in ieder geval nog iets om naar uit te kijken de volgende keer.
Thuis heeft ons mam nog iets lekkers gekookt, namelijk Pompoensoep. I know, het klinkt raar, maar je leert de kleine dingen van thuis waarderen als je al zo lang in het buitenland verblijft.

Dinsdag moest ik helaas alweer gaan werken, en het was de dag dat ons mam alweer naar huis ging, en om eerlijk te zijn had ik het daar erg moeilijk mee. Als het had gekund, wilde ik dat ze langer kon blijven, maar zij heeft natuurlijk thuis ook haar eigen verplichtingen. Ik had mezelf voorgenomen om als ik geen werk had ik gewoon die dag ook vrij te nemen en wat meer tijd door te brengen met ons mam. Maar natuurlijk kreeg ik zodra ik binnenkwam werk in mijn handen geduwd, dus de hoop op nog een vrije dag kon ik weer het raam uitgooien. Gelukkig mocht ik wel wat eerder weg om ons mam naar het vliegveld te brengen. Het afscheid viel me erg zwaar, want de dagen die ik heb mogen doorbrengen met ons mam waren fantastisch, ik had geen betere tijd kunnen hebben met haar. Zo zie je maar weer dat je de thuishaven toch iets meer mist dan dat je dacht.

Gelukkig zie ik haar en de rest van de familie snel weer met kerst. Oh, en ook goed nieuws, ons pap komt volgende week onze kant op, en die is nog nooit in Madrid geweest dus ik heb erg veel zin om hem mijn tweede thuis te laten zien. En nee ik bedoel niet het Santiago Bernabéu, maar Madrid als geheel.

Volgende week meer.

xxxx Femke

  • 17 November 2016 - 19:29

    Esther:

    Het was zeker erg gezellig. Ik heb er ook andere genoten. Vooral van het weer want terug in Eindhoven regende het en de dag erop goot het

  • 18 November 2016 - 22:19

    Oma:

    Hoi Femke,

    Leuk verhaal en nu snap ik waarom mama zo moe was : jullie hebben heel wat gelopen .
    Zeker ook genoten samen en dat is heel belangrijk. En lekker gegeten bij La Mordida.
    Maar wat was het?
    Ik zie je met Kerst en ja, de knuffel spaar ik nog wel even op.

    XX Oma

Tags: stage, madrid, mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 6992

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: