(Eennaar)laatste bericht vanuit Spanje! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu (Eennaar)laatste bericht vanuit Spanje! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

(Eennaar)laatste bericht vanuit Spanje!

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Januari 2017 | Spanje, Madrid

Beste iedereen,

Raar maar waar, het avontuur in Spanje zit er alweer bijna op! Aankomende zondag is het zover, dan vlieg ik weer naar huis, terug naar Nederland. Ik heb nu een beetje dubbele gevoelens. Ik vind het jammer om mijn leven die ik hier heb opgebouwd achter te laten, mijn vrienden die ik op mijn werk of daarbuiten heb leren kennen. Maar ik kan ook zeggen dat ik heel blij ben om ook weer naar huis te gaan. Het is genoeg geweest voor mij. Na vijf maanden hier geweest te zijn is de tijd rijp om met een gerust hart de deur hier achter mij dicht te trekken.

Ik heb zoveel als mogelijk geleerd over de Spaanse cultuur, de mensen, de taal.... En heb daardoor ook mijn eigen cultuur beter leren waarderen. Voordat ik vertrok nam ik heel veel dingen voor lief. Mijn familie, vrienden, zelfs mijn baan. Maar na hier voor een lange tijd gezeten te hebben kan ik zeggen dat ik mijn leven thuis steeds meer heb leren waarderen. Hoe raar is het dat het altijd de kleine dingen zijn vanuit thuis die je dan mist. En dat je om dat te leren voor langere tijd naar het buitenland moet. Het leven in Nederland is helemaal niet zo slecht. En dat weet ik nu. En ik kan je zeggen dat ik heel blij ben met hetgeen wat ik thuis heb. En dat ik niet kan wachten om iedereen weer in de armen te sluiten.

Maar vooralsnog moet ik het hier goed afsluiten. Zowel op mijn werk als daarbuiten. Ik ben afgelopen weekend nog uitgeweest met mijn vrienden. Eerst naar een bar genaamd ´El Tigre´ en daarna naar een club genaamd ´Moondance´. Ik ben dan wel pas 24 maar ik kan niet veel meer hebben, en op stap gaan is er daar een van. Had de rest van het weekend nodig om daar van bij te komen. Veel tijd had ik echter niet want ik ging zaterdag weer naar de kroeg om voetbal te kijken met Christine, was alweer een tijdje geleden dus het moest er weer een keer van komen. Zondag ben ik met Martyna en twee vriendinnen van haar churro´s gaan eten, en daarna nog een bakje koffie wezen drinken in een café-tje. Er zijn ergere dingen die je in het weekend kunt doen. :P Het was mijn laatste volledige weekend hier in Madrid dus moest het er natuurlijk wel van nemen. Aankomende zaterdag wordt het vrees ik alleen maar opruimen, schoonmaken en inpakken vrees ik.

Ik kom eraan iedereen, nog 5 daagjes wachten en dan is het zover! Ik hoop een aantal van jullie te zien zondag op het vliegveld; kan ik eindelijk weer Nederlands praten!

See you then guys!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6999

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: