Stage Madrid- Week 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Stage Madrid- Week 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Stage Madrid- Week 1

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Augustus 2016 | Spanje, Madrid

Hallo iedereen, zie hier mijn eerste reisverslag vanuit Madrid. Ik ben er nu iets meer dan een week en heb eindelijk het gevoel dat ik een beetje gesettled ben. De eerste paar dagen heb ik niet bijzonder veel gedaan, ik ben de dinsdagavond uit eten geweest met een van mijn huisgenoten. Ik heb in totaal drie huisgenoten, een uit Peru, een uit Córdoba en een uit Tsjechië. Woensdag ben ik samen met een Duits meisje, Malin genaamd, naar het Citylife office in Madrid te gaan om een aantal studentenzaken te regelen zoals een Spaanse simkaart en de Spaanse OV Kaart . Die dag heb ik haar ook een aantal highlights van Madrid laten zien, zoals Puerta del Sol, Gran Vía, enz. De dag daarna zijn we Madrid wat verder gaan verkennen en zijn we naar het Palacio Real, Teatro Real en de Kathedraal geweest. Tevens ben ik die avond uit gaan eten met twee van mijn huisgenoten. Vrijdag was niet bijzonder eventful behalve dat ik mijn nieuwe Duitse vriendin Malin met tegenzin heb meegesleurd naar mijn grote liefde, het Santiago Bernabéu.

Zaterdag hebben we bijzonder weinig gedaan. Overdag hebben we eigenlijk de hele dag bij het gezamenlijke zwembad gelegen en s avonds had Carlos, mijn huisgenoot uit Peru, paella gemaakt en had ook een aantal vrienden uitgenodigd. Zondag hebben Malin en ik kennis gemaakt met een ander meisje, CHristine, die ook bij ons in de Whatsapp groep zit die we hebben aangemaakt voor Erasmusstudenten, om samen met z'n drieën de wedstrijd van Real Madrid ergens te kijken. Maandag was een bijzondere dag, mede omdat dat de eerste dag was dat ik voor mezelf heb gekookt:P

Dinsdag de 24ste, dus precies een week na mijn aankomst in Madrid, ben ik kennis gaan maken met mijn toekomstige collega's bij Tridiom, waar ik vanaf aankomende maandag stage ga lopen. Ik werd er zeer hartelijk ontvangen en met iedereen kennis kunnen maken, al zou ik bij God niet meer weten hoe ze allemaal heten. Daarna ben ik samen met Malin, as usual, koffie gaan drinken, bij Starbucks, zijn we het paleis en de Kathedraal van binnen gaan bezoeken, en zijn we s'avonds op stap geweest naar een bar voornamelijk voor en door Erasmusstudenten. Het was gisteravond karaoke avond dus hebben Malin en ik, na een aantal drankjes, het liedje Hit me baby one more time ter gehore gebracht. Was wel een succes vond ik zelf.:P

Alleen wel jammer dat na 01:30 de metro gesloten is en ik dus met de bus naar huis moet, dat is op zich niet zo'n ramp als je weet waar je moet zijn. Maar ik stapte dus twee haltes te vroeg uit en ik wist dus bij God niet waar ik was. Gelukkig liep ik de goede kant op en kwam ik na drie kwartier lopen, het was inmiddels 3 uur, bij mijn flat aan. Het was me nogal een avondje maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Er is zoveel politie op straat dat je eigelijk geen kans krijgt om je onveilig te voelen.

Er is ook nog geen moment geweest dat ik me eigen eenzaam voelde of dat ik heimwee had.Misschien moet dat nog komen. Maar t feit dat ik nog geen heimwee heb gehad komt mede door mijn huisgenoten en mijn nieuwe vriendin Malin. Ik voel me hier erg thuis en erg op mn gemak.Ik voel me hier op mn plek, en dat mag ook wel als ik hier 5 maanden moet zitten. Jullie hoeven jullie geen zorgen te maken want het komt allemaal goed, ik red mezelf hier wel, en ik zal altijd iets van mezelf laten horen:)

Oh en btw..... Zaterdag eerste thuiswedstrijd van Real Madrid! Drie keer raden wie daar bij is;)

  • 26 Augustus 2016 - 15:42

    Joke Veldhuyzen:

    26-08-2016
    Hoi Femke,

    Een leuk verslag van de eerste week en heel fijn te lezen dat het goed gaat.
    Je hebt al een starbucks vriendin,dat is gezelliger drinken dan alleen.
    Reisperikelen horen er vast een beetje bij. Later zul je er om kunnen lachen.

    De temperaturen hier zijn te vergelijken met daar......warm, echt warm.
    Ik kijk uit naar het volgende verslagje.

    Knuffel, Oma

  • 31 Augustus 2016 - 22:49

    Jan Van Der Meijden:

    Lieve schat, verslag. Fijn dat je zo snel een vriendin hebt gevonden. Geniet er van en ga er voor. Dikke knuffel, opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7002

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: