Stage Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Stage Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Stage Madrid

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 September 2016 | Spanje, Madrid

Zo, hier weer even een kleine update van mij. Ik heb net mijn eerste werkweek achter de rug en het viel zeker niet mee. De eerste dag was ik namelijk meteen weer te vroeg (nederlandse gewoonte enzo), dus toen vertelde ze me dat ik ook wel later kon komen. Dus de volgende dag kwam ik wat later en bleef ik wat langer, moest ik van hun op tijd naar huis.... (ik begrijp niks van die Spanjaarden).

Ik werd gelukkig op mijn eerste dag al meteen aan het werk gezet, moest twee statutenwijzigingen van een bedrijf reviseren. Dat heeft me zo goed als de rest van de week gekost om alles goed na te kijken, want ja ik ben en blijf een perfectionist. De tweede dag kreeg ik al meteen mijn eerste vertaling, een script van twee reclamevideo's van Lufthansa, of ik die voor de dag daarna even wilde vertalen... maar natuurlijk.:P Gelukkig heeft mijn baas mijn vertaling nagekeken, zal hij in het vervolg bij al mn vertalingen doen, en vond hij dat mijn vertaling op een aantal dingen na eigenlijk best goed was.... Kleine overwinning voor mij:P Afgelopen vrijdag kreeg ik mijn eerste echte grote opdracht, een vertaling van een testament van 12 pagina's, van het Spaans naar het Nederlands. Een hele klus mag ik wel zeggen, maar gelukkig hoeft de vertaling pas aankomende dinsdag af te zijn, dus ik heb er nog even de tijd aan te besteden.

Het leukste van mijn hele week was toch wel toen er een vrouw naar mij toekwam en vroeg of ze een foto mocht maken van mijn tatoeage van 'el oso y madroño', euhmmmm ja maar natuurlijk. Toen kreeg ik de vraag of ik wel uit Madrid kwam.... Nou nee. En daar reageerde ze heel verbaast op. Maar waarom laat je dan het symbool van Madrid op je arm tatoëren? Toen legde ik haar uit dat ik hier was om vijf maanden stage te lopen en dat Madrid voor mij voelt als een tweede thuis. Ze vertelde mij dat ze een geboren en getogen Madrileense was, waarop ik zij dat ik een Madrileense van binnen was. En dat wilde ze maar al te graag geloven. Blij dat er toch dat soort mensen nog bestaan. Ze heeft zeker mijn week gemaakt.

Wordt vervolgd.....

  • 08 September 2016 - 21:15

    Oma:

    08-09-2016

    Hoi lieve Femke,

    Leuk verhaal, het spaanse verslag heb ik ook gelezen met de google vertaling. Dat is lachen maar lukte wel.

    Het blijft hier in Nederland ook mooi weer. Vandaag daarom naar Scheveningen geweest. Een heerlijke bries op het strand waar ik 2 uur heb liggen lezen. Het laatste deel van de pier is eraf gehaald, betonrot en zoiets, en er staat nu een heel groot reuzenrad. Op de terugweg naar de boulevard met mijn voeten in het zeewater gelopen. Lekker. Daarna nog over de boulevard en door de passage gelopen.
    Het enige nadeel is dat de tram maar tot Madurodam ( verderop wordt er tot half dec. aan de rails gewerkt) rijdt ( op de heenweg) en je daarna met zo ongeveer 100 mensen in een bus wordt gestopt.. hahaha. Was ook al lekker warm.
    Op de terugweg maar direct de bus gepakt via het centrum wat een stuk beter ging.
    En vanavond thuis lekker aan de ....dat raad, nee weet je vast wel.

    Tot volgende keer.
    Knuffel , Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6997

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: