Weer terug in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Weer terug in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Weer terug in Madrid

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

10 Januari 2017 | Spanje, Madrid

Na ruim twee weken vakantie ben ik gisteren weer geland op Spaanse bodem. Dat was eigenlijk ook nog een heel gedoe, want ik zou eigenlijk zondagavond alweer terugvliegen naar Spanje maar toen ik in de rij stond te wachten om te boarden kreeg ik te horen dat mijn vlucht geannuleerd was. Dus dan mn moeder maar weer bellen of ze me op kon komen halen, en natuurlijk regelen dat mijn vlucht omgeboekt kon worden. Gelukkig kon dat, maar dat betekende wel dat ik een dag later weer op mijn stage zou beginnen. Gelukkig was dat allemaal geen probleem en ben ik gister eindelijk zonder problemen terug naar Madrid gevlogen. Ik moet zeggen dat toen ik eindelijk landde ik wel zoiets had van: kan ik nu niet terug naar huis? Want eerlijk gezegd heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad.

De twee weken thuis waren overigens heerlijk. Ik heb eindelijk weer iedereen even kunnen zien na ruim 4 maanden. Maar diegene die ik toch het meeste gemist heb was toch wel weer mijn kat. Die heb ik dan ook uitgebreid geknuffeld toen ik weer thuiskwam. Eerste kerstdag hebben we gelunched bij mijn jongste zusje en haar vriend, die sinds kort samen zijn gaan wonen. Als verassing kwamen mijn twee nichtjes ook, die ik eigelijk wegens omstandigheden niet veel zie. Tweede Kerstdag was iedereen uitgenodigd om bij ons mam thuis te komen eten. God wat was er veel eten!

Die dinsdag kon ik weer vertrekken richting Schiphol, omdat mijn beste vriendin die dag aan zou komen vanuit de Verenigde Staten om ook even wat tijd door te kunnen brengen met haar familie en vrienden hier in Nederland. Heerlijk om haar ook even gezien te hebben. Maar toen kwam het volgende probleem. met wie vier ik oud en nieuw? Ik kreeg uitnodigingen van zowel mijn zusje en haar vriend, van mijn beste vriendin en van mijn vader om bij een van hun oud en nieuw te komen vieren. Ik heb uiteindelijk besloten om oud en nieuw bij ons pap te vieren, omdat ik het toch belangrijk vind om dat soort dagen bij mijn familie door te brengen. Als verassing kwamen ook mijn zusje en haar vriend alsnog bij ons oud en nieuw vieren, vanwege problemen met de buren. Zo werd het alsnog een heerlijk oud en nieuw.

Ik kan me nu niet meer voorstellen dat voordat ik naar Madrid ging het idee had om de feestdagen in Madrid door te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar huis te gaan. En dat brengt me ook meteen op een ander punt.

Voordat ik naar Madrid ging riep ik heel vaak: Zodra ik mijn diploma heb emigreer ik naar Madrid en zien jullie mij nooit meer terug. Ik kan je met zekerheid zeggen dat ik daarin ben veranderd. Ik heb nu gezien hoe het is om te wonen in Madrid, en ookal vind ik het hier heerlijk, ik heb hierdoor wel geleerd hoe belangrijk een thuishaven is. En ook dat ik die voor geen goud zou in willen ruilen voor geen enkele andere plek.

Wel heb ik nog iets leuks in het vooruitzicht. Als verassing komt mijn zusje een paar daagjes naar Madrid, om te zien waar ik woon en ook omdat ze nog nooit in Spanje is geweest. Fijn om haar even de stad laten zien waar ik de hele tijd al over heb gepraat. Zo worden de laatste paar weken in Madrid toch nog gezellig. Nog 19 dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7023

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: