Dat was me het weekje wel - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu Dat was me het weekje wel - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Weel - WaarBenJij.nu

Dat was me het weekje wel

Door: Femke Weel

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Zo, eindelijk weer eens tijd om een blogberichtje te schrijven. Afgelopen weekend was een van mijn klasgenootjes Jasmijn, die in Sevilla stageloopt, in Madrid. Dat betekende dat ik natuurlijk mee op stap moest. Het probleem is, dat ik niet iemand ben die graag op stap gaat, en de laatste keer dat ik uit was geweest, was twee maanden geleden, maar nu moest ik er dus aan geloven. Eerst gingen we wat eten bij El Tigre, de favoriete bar van Jasmijn, met een aantal vrienden van me waar je ontzettend lekkere tinto de verano en goedkope tapas kan krijgen. Nou, twee halve liter´s tinto de verano later en ik had m al hangen en toen moest ik nog de hele avond. Daarnaar gingen we naar een shotjesbar, en volgens Jasmijn moest ik daar écht een shotje nemen, nouja..... zo geschiedde xD. Daarna gingen we nog naar een klein cafétje om wat te dringen, maar toen vonden mijn vrienden het goed geweest en ging ik samen met Jasmijn verder op stap. De volgende club op de route was mandala, die blijkbaar recht tegenover mijn stageplek zat, wat een toeval. Echt lang zijn we daar niet gebleven want er was niet zo heel veel aan. We zijn toen teruggegaan naar Puerta del Sol waar Jasmijn een ´propper´ tegenkwam die ze twee dagen eerder had leren kennen. Hij nam ons mee naar een andere club, waar we natuurlijk een aantal gratis drankjes kregen, daar is natuurlijk niets mis mee ;) We raakten daar aan de praat met twee jongens en die wilden ons meenemen naar de club Velvet, dus tsja toen gingen we maar naar Velvet. We vonden daar eigenlijk nog minder aan dan Mandala, dus met een smoes zijn we gegaan. Onderweg natuurlijk nog even gestopt voor Jasmijn´s favo anti-kater eten, aka Takoaway. Tegen die tijd was het vijf uur, en toen ging gelukkig de Cercanias weer open, wat betekende dat ik de eerste de beste trein kon nemen richting Chamartín. Jammer was wel dat ik toen nog een uur moest wachten voordat de metro daar open ging, wat dus uiteindelijk betekende dat ik pas weer om half 7 s´ochtends thuiskwam. Ik heb nu dus weer genoeg clubs van binnen gezien voor het komende half jaar. Het op stap gaan heeft me zo niet goed gedaan, dat ik me de volgende dag ontzettend beroerd voelde, en nee niet door de drank.

Die dag had ik wel afgesproken met mijn voetbalvriendin Christine, om in een bar de wedstrijd Real Betis-Real Madrid te kijken. Voor het eerst na 4x gelijkspel eindelijk weer eens gewonnen, wat een goed gevoel! Daarna had ik weer afgesproken met Jasmijn om te gaan eten in haar favoriete Mexicaanse restaurant, La Mordida, vlakbij Opera. Erg genoten van de Fajitas daar, en natuurlijk ook van de Margarita, want die hoort daar natuurlijk ook bij.

Zondag eigenlijk niet veel uitgespookt, omdat de griep me toen eindelijk wel te pakken had gekregen. De hele dag met koorts, hoofdpijn, keelpijn, you name it, in bed gelegen. En dat van een keer uitgaan. Gelukkig ben ik geen persoon die zich snel ziekmeld, en dus maandag gewoon weer aan de slag op stage.

Gelukkig kreeg ik deze week wel meer te doen dan de afgelopen paar weken. Moest een aantal transcripties doen van een aantal documenten; want ze waren niet helemaal goed overgekomen van het pdf-document naar het word-document. Zelfs een document in het duits gedaan, omdat de rest van de stagiaires eigenlijk weinig tot geen kennis heeft van het duits. Ik vond het zelfs wel leuk om een Duits document te verbeteren. Ook heb ik deze week wat vertalingen gedaan vanuit het nederlands en het engels naar het spaans. En eerlijk gezegd gaat me dat beter af dan naar het Nederlands of het Engels.

Natuurlijk was er deze week ook weer voetbal in Madrid, en tsja dan kan een tripje naar het Santiago Bernabéu natuurlijk niet ontbreken. Dit keer was het een Champions League wedstrijd, tegen Legia Warsawa, en natuurlijk weer gewonnen, want tsja, Real Madrid.

Ik ga me dit weekend denk ik even rustig houden, aangezien ik vorig weekend gesloopt was door al dat stappen... Jullie gaan het horen:P

  • 22 Oktober 2016 - 00:16

    Joke/oma:

    Lieve Femke,

    Pas goed op jezelf want het is nogal wat je zoal doet. Ik denk aan je.
    Fijn dat je in ieder geval mama binnenkort gaat zien en dan daarna papa nog.
    En....misschien met kerst wel even hier. Ik hoop het.
    En dan Lonneke die in Noorwegen is op dit moment.
    Jullie zijn me een stel globetrotters hoor.

    Knuffel van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi iedereen! Mijn naam is Femke, 24 jaar oud en ik kom uit Nederland. Ik ga stagelopen in Madrid vanaf 29 augustus 2016 t/m 27 januari 2017 en daarom ga ik een blog bijhouden. Ik nodig iedereen uit mijn verhaal te komen lezen.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7026

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 29 Januari 2017

Mijn eerste langdurig verblijf in Madrid

Landen bezocht: